Japonya AMS yönetmeliği ile ilgili kuralları Hk

0
579

Japonya AMS yönetmeliği ile ilgili kuralları aşağıda belirtilmiştir.

Japonya Gümrük otoritesinden gelen son bilgiye göre Ithalat AMS (Advanced Manifest System) (24 saat kuralı) herhangi bir gecikme ya da erteleme olmaksızın 1 Mart 2014 tarihinden itibaren yürürlükte olacaktır.

Yeni Yönetmelik ile uluslararası lojistik operasyonlarının güvenlik seviyesinin belirli standartlara oturtulması ve konteyner taşımalarının yük bilgilerini en erken zamanda temin edilerek detaylı şekilde izlenmesi ile uluslararası organize suçlar ve uluslararası terör saldırılarının engellenebilmesi amaçlanmıştır.

Erken Bildirim Kuralı, genel olarak bir gemi operatörü ya da NVOCC nin Japonya destinasyonlu yüklerinin gemi yükleme limanında operasyona başlamadan en geç 24 saate kadar elektronik gümrük bildiriminin yapılması olarak tanımlanabilir.

– Efektif uygulama tarihi 01 Mart 2014 tür.

– Fiili deadline gemi yükleme operasyonu başlamadan 24saat öncesi

– Yalnızca Japonya yükleri (local ve transitler) için bildirim yapılacak.

– Japonya EU ENS sistemini benimseyecektir, NVOCC ler kendi gerçek bilgilerini bildirecek(gerçek alıcılar) taşımacı (armatör-acenta) yalnızca SI (shipping instruction) daki bilgileri bildirecektir.

– Telefon ve Faks numarası zorunlu hale gelecektir. Japonya TMS uygulamasına geçmiş olduğu için Japon müşterilerin gözden geçirilmesi ve güncellenmesi gerekecektir.

– 6 hane HS Code zorunlu hale gelecektir.

– MSC Japonya’nın gümrük bildirimi için çalışabilmesi için ön yükleme listesinin de manifesto ile gönderilmesi gerekecektir.

NVOCC filing

NVOCC bildirimini kendisi yapmak istemiyor ise kendi namlarına bildirim yapması için Servis Sağlayıcılardan birisine başvurabilir. (Descartes, Sankyu, Nippon Express vs.)

Kaynak: MSC Gemi Acentalığı