Türkiye Noterler Birliği Vakfı Kuruluşu TNB KEP ile Güvenli İletişimde İşbirliği!
Maliyet avantajı sağlayan, iş süreçlerini hızlandıran, elektronik ortamda gönderilen önemli bilgi ve belgeleri güvence altına alan Kayıtlı Elektronik Posta hizmetinden üyelerimiz TNB KEP’in sunduğu avantajlı fiyatlarla yararlanabilecek.
Dünyanın birçok gelişmiş ülkesinde uzun yıllardır kullanılan Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemi, Türkiye’de 2013 yılında yürürlüğü giren yeni Türk Ticaret Kanunu ile iş yaşantımıza dâhil olmuş ve 19 Ocak 2013 Tarihli E-Tebligat Yönetmeliği ile Anonim ve Limited şirketler için kullanımı kanunen zorunlu hale getirilmiştir. Kanunen zorunlu olmasının ötesinde tüm gerçek ve tüzel kişilere birçok fayda ve avantaj sağlayan bu sistemden, Derneğimiz ve TNB KEP arasında yapılan anlaşma kapsamında üyelerimiz kendilerine özel sunulan indirimli fiyatlardan yararlanabilecektir.
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Nedir?
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP), gönderici ve alıcı kimliklerinin belli olduğu, gönderi zamanının ve içeriğin değiştirilemediği, uyuşmazlık durumunda hukuki geçerliliği olan güvenli ve yasal elektronik posta hizmetidir.
KEP’in Standart E-Postalardan Farkı Nedir?
Normal bir e-posta içeriği değiştirilebileceğinden ve orijinalliği şüpheli kabul edildiğinden yasalar karşısında ispat ve delil niteliği taşımaz.
KEP iletisinin ise kim tarafından gönderildiği, kime gönderildiği, ne zaman gönderildiği bellidir ve değiştirilemez. İletiler alıcıya mutlaka ulaştırılır ve sistem okunma garantisi verir. Bu nedenlerle KEP kayıtları hukuki delil niteliği taşır ve standart e-posta sistemlerinin sağlayamadığı güvenceyi sağlar.
KEP’in Sağladığı Önemli Avantajlar Nelerdir?
- ÇEVRECİDİR: Kâğıt tüketimini azaltarak çevrenin korunmasına katkı sağlamasının yanı sıra önemli bir maliyet kalemi olan kâğıt tüketiminin azaltılmasına yardımcı olur.
- MALİYET AVANTAJI SUNAR: Evrak gönderim ve operasyonel maliyetleri %70’e varan oranlarda azaltılabilir.
- TESLİM EDİLME VE OKUNMA GARANTİSİ VERİR: Gönderileriniz anında karşı tarafa ulaşır ve teslim edilme tarihinden itibaren ertesi iş günü sonunda okunmasa bile ‘OKUNDU’ olarak kabul edilir.
- HUKUKİ GÜVENCE SAĞLAR: Gönderilere ait sistem delilleri 20 yıl boyunca TNB KEP tarafından saklanır ve anlaşmazlık durumunda hukuken geçerlidir.
TNB KEP Kimdir?
TNB KEP, Türkiye Noterler Birliği Vakfı tarafından 13 Ocak 2012 tarihinde kurulmuştur. TNB KEP, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından KEP hizmeti vermek üzere lisanslanmış ilk özel girişimdir. TNB KEP, ihtiyaca uygun, farklılaştırılmış tarifeleri, katma değerli çözümleri ve mobil telefonlardan kullanımı destekleyen güvenli e-posta hizmeti ile sektörde referans haline gelen güven kurumudur.
Üyelerimiz KEP Hizmetini Hangi Alanlarda ve Ne Tür Bildirimler için Kullanabilir?
- Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüklerinin Gümrük Müşavirlerine yapacağı resmi tebligat bildirimlerinde ve aralarındaki diğer tüm resmi yazışmalarında,
- Gümrük Müşavirleri tarafından Derneğe süresi içinde iletilmesi gereken resmi yazıların bildirilmesinde,
- Gümrük Müşavirlerinin gümrük işlemi yaptığı tüzel kişilerle arasındaki resmi bildirim, işlem ve mutabakat vb. kayıt altına alınması gereken tüm yazışmalarında,
- Ankara Gümrük Müşavirleri Derneği’nin üyeleri arasındaki resmi yazışmalarında,
üyelerimiz KEP sistemini kullanarak bilgi ve belge paylaşımında içeriğin bütünlüğünü koruyabilir, maliyetlerini düşürebilir, elektronik ortamda hızlı, güvenli ve yasal iletişim kurabilirler.
TNB KEP’in Üyelerimize Sunduğu Hizmetler
Derneğimiz ve TNB KEP arasında yapılan anlaşma kapsamında size özel olarak hazırlanmış bireysel veya kurumsal tarifelerden yararlanabilirsiniz. TNB KEP tarafından siz değerli üyelerimize sunulan özel tarife bilgilerini ve başvuru detaylarını almak için TNB KEP Çağrı Merkezi 444 6 537’yi 7/24 arayabilirsiniz.
ÜYELERİMİZE ÖZEL BİREYSEL KEP TARİFELERİ VE BAŞVURU KILAVUZU İÇİN TIKLAYINIZ ÜYELERİMİZE ÖZEL KURUMSAL KEP TARİFELERİ* VE BAŞVURU KILAVUZU İÇİN TIKLAYINIZ *Paketlerden üyelerin gümrük müşavirliği hizmeti sunduğu tüzel kişiler de faydalanabilecektir. HEMEN BAŞVURKAMPANYA PAKETLERİYLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1- Sunulan tarifelerde yer alan KEP Gönderi hakları hesapların aktif edilmesinden itibaren 12 (on iki) ay boyunca geçerli olacaktır.
2- Sunulan tarifelerde yer alan KEP Gönderimi sona erdiğinde ücretlendirme standart KEP birim bedel ücretlendirmesi üzerinden yapılacaktır.
3- KEP İleti Ücretlendirme boyutu 5 MB/KEP şeklinde olacaktır.
4- Paketlere SMS Bildirim Hizmeti için 50 adet ve SMS Giriş/Parola Hizmeti için 50 adet SMS tanımlanmıştır. Paket kullanımınız sona erdiğinde yeni hizmet paketiniz onayınız alınarak ve 100 adet SMS içerecek şekilde 8 TL karşılığı yenilenir. TNB KEP web ara yüzüne e-imza ile giriş yapılması halinde SMS Giriş hizmetine gerek yoktur.